A.M.

100 de specialişti în domeniul turismului au fost prezenţi, recent, la Conferința „Ruta culturală Drumul Vinului – Dealu Mare”, organizată la Conacul dintre vii de la Urlaţi, de către Asociaţia pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului (APDT) Prahova, cu sprijinul Autorității Naționale pentru Turism.
Invitaţii din Germania, Elveţia şi România au participat la discuţii privind dezvoltarea turismului oenologic şi promovarea pachetelor turistice care cuprind vizite în vie, în crame şi la alte obiective turistice, precum și degustări de vin în zona Dealu Mare: Valea Călugărească, Urlaţi, Ceptura şi Tohani. În cadrul evenimentului, au fost prezentate principalele atracţii din această parte a judeţului: Muzeul “Conacul Bellu” din Urlați, Mănăstirea Vărbila din comuna Iordăcheanu, Mănăstirea Jercălăi din Urlați, Muzeul Crama 1777 din Valea Călugărească, Mănăstirea Zamfira din comuna Lipănești, Domeniile Tohani, Crama Budureasca din Tohani, Institutul de Cercetare Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Valea Călugărească, dar şi o serie de pensiuni, crame, conace şi un hotel. „Suntem extrem de bucuroşi că iniţiativa noastră de a promova turismul oenologic s-a bucurat de interes încă de la prima manifestare. Iată că în Prahova putem face şi un altfel de turism în afara sporturilor de iarnă atât de cunoscute. Am avut alături agenţii de turism intern, incoming şi corporate business, dar şi prestatori, unităţi de cazare şi alimentaţie publică, muzee, autorităţi. Am avut şi participanţi din Germania şi Elveţia care au fost încântaţi de ambianţa cuceritoare a dealurilor cu vie din zona Dealu Mare, despre care nu ştiau practic nimic până azi”, a declarat Adrian Voican, preşedintele APDT Prahova.
Potrivit unui comunicat transmis de organizatorii evenimentului, preţurile pachetelor pentru degustări de vinuri pornesc de la 40 de lei şi depăşesc 100 lei de persoană, în funcţie de numărul vinurilor prezentate şi de complexitatea prezentării. În zona Dealu Mare turiştii îşi pot petrece câteva zile de vacanţă, dar aici pot fi organizate şi team-buildinguri, conferinţe, traininguri, cu ocazia cărora participanţii să participe şi la degustări tematice de vinuri: pe culori, pe sortimente diferite sau pe acelaşi sortiment de la producători sau din ani diferiţi.