În viitorul apropiat, MEN urmărește continuarea revizuirii şi modernizării programelor școlare, urmată de elaborarea unor noi manuale, inclusiv în format digital, pentru toţi ceilalţi ani de studiu (învăţământ primar, gimnazial şi liceal), identificarea resurselor în vederea dotării tuturor școlilor, inclusiv cele din mediul rural, cu tablet, dar și elaborarea unui proiect finanţat din fonduri europene pentru realizarea catalogului electronic, care să funcţioneze în tot sistemul de învăţământ.
România este în avangarda ţărilor care își racordează şi adaptează sistemul de educaţie la tendinţa mondială de utilizare a tehnologiei informaţiei în procesul de predare – învăţare, iar acest lucru este confirmat de noul Raport Horizon al Comisiei Europene, realizat în parteneriat cu experţii în tehnologii educaţionale din SUA, care arată că „îmbunătăţirea abilităţilor digitale şi a accesului la resursele digitale şi deschise sunt esenţiale, nu numai pentru ameliorarea procesului de predare, ci şi pentru crearea unor modele de învăţământ flexibile, care facilitează învăţarea de-a lungul vieţii”, arată ministrul Educației întrun comunicat referitor la digitalizarea educației.