V. Stoica

Primăria Ploieşti a demarat procedurile pentru încheierea unui contract de prestări servicii de expertizare a 114 imobile aflate în proprietatea municipalităţii.
Potrivit caietului de sarcini, este nevoie de expertizarea tehnică pentru un număr de 114 imobile care au destinaţia de locuinţe sau sunt spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă. În majoritatea cazurilor, expertizarea tehnică va urmări modul în care se vor putea demara lucrările de consolidare, în special pentru punerea în siguranţă a chiriaşilor domiciliaţi în imobilele respective. Astfel, dacă în urma expertizei tehnice se va ajunge la concluzia că acele locuinţe aflate în proprietatea Primăriei Ploieşti pot fi consolidate, va fi efectuată expertizare tehnică de natură complexă, iar în cazul în care se va dovedi că unele dintre cele 114 imobile nu pot fi consolidate, acestea vor fi demolate, pentru a nu periclita viaţa chiriaşilor, în cazul în care acestea mai sunt locuite.
Expertizele vor viza calitatea structurii de rezistenţă din punct de vedere mecanic, dar şi a stabilităţii, urmând să fie analizate caracteristicile structurale ale terenului de fundare, starea de degradare a imobilelor, evaluarea calitativă a acestora şi întocmirea propriu-zisă a expertizei tehnice, prin formularea concluziilor şi precizarea măsurilor necesare fie în vederea intervenţiilor de consolidare, fie în vederea demolării.
Suprafaţa totală a celor 114 imobile care vor fi expertizate este de circa 14.700 de metri pătraţi, cu un termen de execuţie de patru luni şi cu o valoare estimată a serviciilor ce vor fi prestate de 80.600 de lei. Clădirile care urmează să fie expertizate se află în toate zonele municipiului Ploieşti, inclusiv în apropiere de centrul oraşului.