Ana M.

Dacă doriţi să achiziţionaţi un pachet turistic de la o agenţie de profil, trebuie să ştiţi că la suma de bani ce vă este solicitată iniţial se pot adăuga altele doar în cazuri excepţionale. După încheierea contractului cu agenţia, aceasta nu mai poate cere bani în plus clienţilor pentru pachetul de servicii, cu excepţia situaţiei în care apar modificări ce nu depind de agenţia de turism, după cum ne-au precizat reprezentanţii Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova. De exemplu, pot fi solicitaţi bani în plus atunci când se schimbă aeroportul de operare pentru cursa charter, se modifică taxele de aeroport sau se schimbă legislaţia şi se modifică taxa pe valoare adăugată. Dacă unui client i se cer bani în plus după încheierea contractului, acesta ar trebui să aibă posibilitatea să renunţe la rezervarea respectivă. În schimb, dacă turistul a plătit deja o vacanţă unei agenţii de turism şi nu mai doreşte să plece către destinaţia respectivă, ar putea fi obligat să plătească penalizări. Fiecare program sau pachet turistic are condiţii proprii de anulare şi modificare care trebuie să fie menţionate în contract.
De exemplu, o rezervare pe programul „Înscrieri timpurii” nu mai poate fi anulată sau modificată după data de expirare a reducerii respective. În schimb, o rezervare de cazare internaţională (prin sistemele de cazare) poate fi anulată fără nici un fel de penalizări cu până la două zile înainte de plecare, ne-au mai precizat reprezentanţii asociaţiei amintite.