Din această săptămână, Salina Slănic urmează să livreze primele cantităţi de sare către principalul său beneficiar – Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) – pentru deszăpezirea principalelor artere de circulaţie în iarna care se apropie. În mod normal, aceste livrări ar fi trebuit demarate cu mult mai devreme, însă abia săptămâna trecută cei de la CNADNR au binevoit să semneze contractul cu conducerea Societăţii Naţionale a Sării – SALROM, în condiţiile în care cantitatea solicitată pentru această iarnă a crescut la 400.000 de tone, faţă de 250.000 de tone în anul anterior. Creştere influenţată, probabil, şi ca urmare a previziunii meteorologilor că vom avea parte de o iarnă foarte grea.
După cum ne-a confirmat Liviu Soare – directorul Salinei Slănic, zilnic vor fi livrate către CNADNR în jur de 1000 – 1.200 tone de sare, exclusiv sub formă vrac, aceasta urmând a fi folosită, pe timpul iernii, ca agent antiderapant, în combinaţie cu nisipul. „În afara CNADNR, pe lista beneficiarilor noştri mai figurează vreo şapte judeţe din sud-estul ţării, precum Prahova, Bucureşti, Brăila, Constanţa, Ilfov, Tulcea, Călăraşi şi, parţial, Braşov şi Buzău. Pe de altă parte, avem solicitări de încheiere de contracte privind livrarea de sare pentru deszăpezire şi din partea tot mai multor primării, cum ar fi cele din judeţele Prahova, Buzău şi Dâmboviţa. La fel ca şi în anii anteriori, ne vom strădui să onorăm toate comenzile potrivit clauzelor contractuale”, a adăugat interlocutorul nostru.
La fel ca în ceilalţi ani, iarna ne-a luat prin surprindere şi de astă dată, mai exact în câteva zile din septembrie când, în anumite zone montane, ne-am trezit cu primii fulgi de nea, care au perturbat serios traficul rutier. Cu toate acestea, reprezentanţii CNADNR n-au învăţat nimic din această „lecţie” a naturii semnând, cum spuneam, abia zilele trecute contractul cu compania SALROM. Aceasta în timp ce, potrivit directorului general al SALROM, Aurel Bucur, „ Ungaria şi Slovacia, principalele două ţări învecinate care sunt deszăpezite cu sare din România, şi-au făcut deja stocuri de câte 50.000 de tone, fiecare!”.
D. CONSTANTIN