Acum mai bine de 100 de ani, fraţii Schiell, fondatorii Fabricii de Hârtie din Buşteni au introdus un concept îndrăzneţ la acea epocă şi de actualitate azi: transportul intern pe cale ferată, folosind energia electrică pe care o produceau utilizând resursele naturale existente în zonă. Locomotiva de tip BO-BO a fost fabricată la Berlin în anul 1913 şi, adusă la Buşteni, a funcţionat fără întrerupere timp de 90 de ani. În tot acest timp a tractat garniturile de tren industrial pe un traseu de cale ferată îngustă, cu o lungime de 5 kilometri.
Pentru a trece din prima zonă industrială în cea de-a doua sau pentru diferite manevre, trenul traversa actualul Drum Naţional 1, blocând din când în când traficul, spre nemulţumirea conducătorilor auto, dar spre deliciul copiilor. Cantonierul schimba macazul iar frânarul, personaj extrem de important în conducerea trenului, cocoţat pe platforma ultimului vagon agita mai tot timpul un steguleţ galben. Locomotiva avea o greutate de 3,5 tone, era echipată cu un motor de 50 de cai putere şi funcţiona cu curent continuu de 250V. Acesta era produs în incinta fabricii în una din cele cinci micro-hidrocentrale existente sau în centrala electrică acţionată cu abur, curentul fiind apoi transformat în curent continuu într-un post de transformare propriu.
De-a lungul timpului în incinta fabricii au existat 3 astfel de locomotive, însă doar aceasta a rezistat vremii.