In cazul in care angajatorul isi inceteaza activitatea sau a expirat termenul pentru care a fost incheiat contractul individual de munca, drepturile de asigurari sociale – indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, pentru maternitate, pentru cresterea sau ingrijirea copilului bolnav, ajutorul de deces si indemnizatia pentru carantina – se achita din bugetul asigurarilor sociale de stat de catre casele teritoriale de pensii.
Actele necesare in vederea preluarii in plata din bugetul asigurarilor sociale de stat a drepturilor care au aparut anterior situatiilor sus-mentionate sunt: lista angajatilor aflati in plata indemnizatiei de asigurari sociale; situatia platii lunare a drepturilor pana la data depunerii documentatiei; carnetele de munca ale angajatilor respectivi, in care s-a inscris temeiul legal al incetarii raportului de munca; actele medicale si alte acte prevazute de lege pentru acordarea drepturilor; in cazul expirarii termenului pentru care a fost incheiat contractul individual de munca se mai depune si copia de pe contractul individual de munca, cu viza Inspectoratului Teritorial de Munca. In cazul incetarii activitatii angajatorului, se mai depune si unul dintre urmatoarele documente: actul oficial care atesta inceperea procedurii de incetare a activitatii angajatorului persoana juridica; confirmare scrisa a expirarii valabilitatii sau a anularii autorizatiei de functionare sau a celei de libera practica (pentru angajatori, persoane fizice); procesul verbal de insolvabilitate incheiat de casa teritoriala de pensii in baza art.93 din Ordonanta Guvernului nr.11/1996, cu modificarile ulterioare; copie legalizata de pe actul de desfiintare a organizatiei cooperatiei mestesugaresti; confirmarea scrisa a expirarii mandatului exercitat in cadrul autoritatii elective, executive, legislative sau judecatoresti; orice alte acte prevazute de legislatia in vigoare la data incetarii activitatii sau la data constatarii insolvabilitatii angajatorului.
Documentele se depun la Casa Judeteana de Pensii Prahova – Serviciul Stabiliri Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, camera nr.13, parter. Pentru relatii suplimentare puteti scrie la adresa de e-mail office@pensiiprahova.ro.