infoPortal.ro
infoPortal.ro - sursa ta zilnica de stiri
Vremea
Ploiesti, Prahova
22 °C

Azi


14° / 26°

Maine


14° / 26°

Laptele imbunatateste performantele intelectuale

Marime text Mareste font Micsoreaza font

(Luni, 6 februarie 2012)

Laptele este cunoscut pentru faptul ca este indispensabil sanatatii oaselor si ca asigura organismului vitaminele si proteinele necesare. Cu toate acestea, un studiu recent arata ca acest aliment ajuta la imbunatatirea capacitatii de memorare. Pentru a obtine acest efect este necesar sa bei lapte zilnic, sustin oamenii de stiinta de la University of Maine - SUA. Potrivit savantilor, acelasi efect asupra capacitatilor intelectuale le au si alimentele derivate din lapte, precum branza, iaurtul, laptele batut, dar si untul. Cercetarea, care a fost publicata in International Dairy Journal, a fost realizata pe un esantion de 972 de persoane, care au fost chestionate cu privire la obiceiurile alimentare. Apoi participantii au fost rugati sa faca teste de memorie, pentru a vedea daca regimul cotidian poate avea vreun efect asupra capacitatilor intelectuale. Subiectii, care aveau varste cuprinse intre 23 si 98 de ani, au mai trebuit sa isi testeze abilitatile de a invata, dar si capacitatile de concentrare. Rezultatele au aratat ca persoanele care consumau preparate din lapte de sase ori pe saptamana au obtinut rezultate mai bune, spre deosebire de cele care includeau ocazional aceste alimente in dieta.

Articolul poate fi citit si in editia tiparita



Din aceeasi categorie

(Luni, 21 mai 2012)

INFOMEDICA

• Laptele natural este un aliment de baza intr-o alimentatie sanatoasa, alaturi de legume, fructe, cereale, carne si oua. Pe langa rolul lui nutritiv, laptele poate contribui la mentinerea si imbunatatirea starii de sanatate, dar specialistii avertizeaza ca prin fierbere sau pasteurizare, laptele poate deveni toxic pentru organism. Medicii au... continuare »

(Luni, 21 mai 2012)

Cafeaua ne poate ajuta sa traim mai mult

Adultii cu varstele cuprinse in intervalul 50 - 71 de ani care beau cel putin trei cesti de cafea pe zi beneficiaza de o reducere cu 10% a riscului de deces in comparatie cu persoanele care nu beau cafea, potrivit unui studiu realizat de National Cancer Institute din Statele Unite. Acest studiu a fost realizat pe baza unui chestionar expediat... continuare »

(Luni, 21 mai 2012)

Metode de lupta contra obezitatii: ore de gimnastica, apa la dozator si reduceri fiscale

O ora de gimnastica pe zi in scoala, amplasarea de dozatoare de apa si reduceri de impozite pentru a incuraja vinderea unor produse alimentare sanatoase fac parte dintre cele 800 de recomandari publicate de Institutul de Medicina din SUA pentru a lupta contra obezitatii. “Progresele facute pentru stoparea «epidemiei» de obezitate au fost prea... continuare »

(Sambata, 19 mai 2012)

Conform unui studiu, Romania este statul UE cu cele mai mici cheltuieli pentru sanatate din PIB

Romania este statul UE cu cele mai mici cheltuieli pentru sanatate din PIB, acestea ajungand - de la 5,6% din PIB in 2009, fata de media UE de 9,9% - la doar 3,7% in 2011, finantarea fiind la doua treimi din minimul necesar, potrivit unui studiu dat publicitatii in urma cu doua zile. Studiul realizat de ExpertForum (EFOR), impreuna cu Local... continuare »

(Sambata, 19 mai 2012)

Zaharul dauneaza sanatatii creierului

Cine are de facut o prezentare sau are de dat un examen ar trebui sa stea departe de bauturile acidulate bogate in fructoza. Un studiu realizat de USLA arata ca persoanele care consuma cel putin sase saptamani astfel de produse risca “sa se prosteasca". Cercetatorii au descoperit ca o dieta bogata in fructoza incetineste procesul gandirii,... continuare »

Iulian Bădescu - Senator de Prahova



Stiri de ultima ora

14:06: 87.000 de prahoveni isi aniverseaza, astazi, onomastica

In fiecare an pe 21 mai credinciosii ortodocsi ii sarbatoresc pe Sfintii Imparati Constantin si Elena. Asa se face ca astazi biserica cu acelasi nume din...»


Editorial

Politicieni cu ochii rosii

Scriam, tot in acest colt de pagina, despre pozitia pe care reprezentantii actualei opozitii au inteles sa o manifeste fata de puterea aflata in exercitiu, adica fata de cei care...»

Alte Editoriale



Cele mai citite stiri


PRAHOVA BUSINESS

LIVE - Prahova TV
Get the Adobe Flash Player to see this player.


Sondaj
Ce parere aveti despre activitatea de pana acum a primarului Andrei Volosevici?

Curs valutar
Convertor:
Din    in 
     =    

EUR    (Euro)
4.4421
0.00%
USD    (Dolar SUA)
3.4981
0.00%
XAU    (1 Gram aur)
178.68
0.00%