
Cercetarile au aratat ca vinul rosu este benefic pentru sanatate, daca este consumat cu moderatie: reduce riscul bolilor de inima si cardiovasculare datorita continutului de resveratrol si anti-oxidanti. Cercetatorii de la Universitatea Santiago de Compostela din Spania au constatat ca un pahar de vin rosu pe zi reduce riscul de cancer pulmonar cu 13%. De asemenea, s-a descoperit ca resveratrolul are si proprietati anti-inflamatorii, potrivit unui articol prezentat de Medlive.
Mai nou, anumite studii sugereaza ca ambele tipuri de vinuri au aproximativ aceleasi efecte si pot proteja inima, folosind insa compusi diferiti. Exista tot mai multe dovezi ca tyrosolul si hydroxytyrosolul, pe care ii contine vinul alb (acestia pot fi gasiti si in uleiul de masline), au un rol la fel de important in protejarea inimii.
Printre beneficiile consumului de vin alb se pot enumera:
- are mai putine calorii, este o alegere mai buna pentru persoanele care au probleme cu greutatea;
- e putin probabil ca vinul alb sa dea dureri de cap, in special migrene;
- vinul alb nu interactioneaza cu anumite medicamente luate, pe cand vinul rosu da.
Indiferent de vinul pe care il alegeti, alb sau rosu, trebuie sa stiti ca acesta nu compenseaza o dieta saraca in nutrienti sau un stil de viata nesanatos si consumat fara moderatie duce la boli cronice mai grave decat orice beneficiu pe care l-ar avea.
Retineti si cateva aspecte negative ale consumului in exces:
- creste nivelul trigliceridelor care este asociat cu probleme de sanatate cum ar fi diabetul;
- creste riscul de cancer la san daca este consumat fara masura;
- declanseaza migrene;
- duce la crestere in greutate, consumul de alcool in cantitati mari este asociat cu o alimentatie nesanatoasa.
Articolul poate fi citit si in editia tiparita
(Luni, 21 mai 2012)
• Laptele natural este un aliment de baza intr-o alimentatie sanatoasa, alaturi de legume, fructe, cereale, carne si oua. Pe langa rolul lui nutritiv, laptele poate contribui la mentinerea si imbunatatirea starii de sanatate, dar specialistii avertizeaza ca prin fierbere sau pasteurizare, laptele poate deveni toxic pentru organism. Medicii au... continuare »
(Luni, 21 mai 2012)
Cafeaua ne poate ajuta sa traim mai mult
Adultii cu varstele cuprinse in intervalul 50 - 71 de ani care beau cel putin trei cesti de cafea pe zi beneficiaza de o reducere cu 10% a riscului de deces in comparatie cu persoanele care nu beau cafea, potrivit unui studiu realizat de National Cancer Institute din Statele Unite. Acest studiu a fost realizat pe baza unui chestionar expediat... continuare »
(Luni, 21 mai 2012)
Metode de lupta contra obezitatii: ore de gimnastica, apa la dozator si reduceri fiscale
O ora de gimnastica pe zi in scoala, amplasarea de dozatoare de apa si reduceri de impozite pentru a incuraja vinderea unor produse alimentare sanatoase fac parte dintre cele 800 de recomandari publicate de Institutul de Medicina din SUA pentru a lupta contra obezitatii. “Progresele facute pentru stoparea «epidemiei» de obezitate au fost prea... continuare »
(Sambata, 19 mai 2012)
Conform unui studiu, Romania este statul UE cu cele mai mici cheltuieli pentru sanatate din PIB
Romania este statul UE cu cele mai mici cheltuieli pentru sanatate din PIB, acestea ajungand - de la 5,6% din PIB in 2009, fata de media UE de 9,9% - la doar 3,7% in 2011, finantarea fiind la doua treimi din minimul necesar, potrivit unui studiu dat publicitatii in urma cu doua zile. Studiul realizat de ExpertForum (EFOR), impreuna cu Local... continuare »
(Sambata, 19 mai 2012)
Zaharul dauneaza sanatatii creierului
Cine are de facut o prezentare sau are de dat un examen ar trebui sa stea departe de bauturile acidulate bogate in fructoza. Un studiu realizat de USLA arata ca persoanele care consuma cel putin sase saptamani astfel de produse risca “sa se prosteasca". Cercetatorii au descoperit ca o dieta bogata in fructoza incetineste procesul gandirii,... continuare »