infoPortal.ro
infoPortal.ro - sursa ta zilnica de stiri
Vremea
Ploiesti, Prahova
22 °C

Azi


14° / 26°

Maine


14° / 26°

INFOMEDICA

Marime text Mareste font Micsoreaza font

(Sambata, 4 februarie 2012)

* Persoanele care continua sa manance dupa varsta de 40 de ani la fel ca la 30 se vor ingrasa aproximativ 13 kilograme pe an. Constatarea a fost facuta de doctorul Pamela Peeke, autoarea cartii “Fight Fat Over 40". Dr. Peeke atrage atentia ca dupa varsta de 40 de ani, pur si simplu, nu mai este posibil sa ne pastram aceleasi obiceiuri alimentare si acelasi stil de viata ca la 30 de ani, fara sa luam cateva kilograme. Fenomenul se produce din cauza incetinirii ritmului metabolic, dar si a pierderii tonusului muscular, ambele generand o dificultate sporita in arderea grasimilor. Potrivit cercetarilor medicului Peeke, o femeie se va ingrasa aproximativ 13 kilograme pe an daca, dupa 40 de ani, regimul nutritiv ramane acelasi ca la 30.

* Femeile care beau, zilnic, doua cesti de cafea prezinta un risc crescut de a se confrunta cu un dezechilibru de estrogen, hormon sexual feminin. La aceasta concluzie au ajuns oamenii de stiinta de la University of Utah, dupa ce au monitorizat, timp de doi ani, peste 250 de femei. In aceasta perioada, voluntarele care au baut doua cesti de cafea pe zi aveau un nivel ridicat de estrogen. Dezechilibrul de hormoni nu a dus la perturbarea ovulatiei, dar pe termen lung acest lucru poate afecta fertilitatea femeilor si poate favoriza aparitia osteoporozei, a cancerului mamar si a celui ovarian. Nivelul crescut al hormonilor estrogeni este o cauza importanta de infertilitate, mentioneaza savantii.
Dr. Enrique Schisterman, coordonatorul cercetarii, a atras atentia ca nu doar cafeaua are acest efect asupra fertilitatii unei femei, ci si celelalte bauturi care contin cofeina, precum ceaiul verde sau cel negru. Studiile precedente cu privire la efectul cafeinei asupra fertilitatii femeilor au ajuns la aceeasi concluzie. Un alt grup de cercetatori arata ca un consum zilnic de aproximativ 300 g de cafeina scade cu 27% sansele unei femei de a concepe un copil.

* Caderea excesiva a parului este consecinta unui regim alimentar sarac in vitaminele A si B, acid folic, minerale si zincDaca aveti astfel de probleme, este bine sa consumati morcovi, usturoi, ceapa si banane, care contin vitamina A; cartofi, carne de vita, cereale, fasole, piept de pui, pentru a asimila vitamina B, si galbenus de ou, avocado, fasole verde, faina de secara, pentru acid folic.

* V-ati intrebat, probabil, de ce unele persoane se simt in forma si dupa mai putine ore de somn, pe cand altele resimt acut orice abatere de la programul normal de somn? Variatiile unei gene fac diferenta, potrivit oamenilor de stiinta americani de la Universitatea din Pennsylvania. Gena poarta numele de DQB1 *0602 si a fost asociata cu narcolepsia (tulburare cronica a somnului caracterizata prin somnolenta diurna greu de controlat). Studiul a fost realizat intr-un laborator de somn, pe 92 de persoane care nu aveau probleme cu somnul si pe 37 de voluntari care prezentau variatii ale acestei gene, insa, la randul lor, nu aveau probleme majore cu somnul. In prima noapte, toti voluntarii au dormit cate 10 ore. In urmatoarele cinci nopti, insa, acestora li s-au permis numai patru ore de somn. In restul timpului, s-au uitat la televizor, s-au jucat pe calculator sau au citit. Pe parcursul studiului, cercetatorii au masurat calitatea somnului si gradul de somnolenta si au aplicat teste de memorie si de atentie.

Articolul poate fi citit si in editia tiparita



Din aceeasi categorie

(Luni, 21 mai 2012)

INFOMEDICA

• Laptele natural este un aliment de baza intr-o alimentatie sanatoasa, alaturi de legume, fructe, cereale, carne si oua. Pe langa rolul lui nutritiv, laptele poate contribui la mentinerea si imbunatatirea starii de sanatate, dar specialistii avertizeaza ca prin fierbere sau pasteurizare, laptele poate deveni toxic pentru organism. Medicii au... continuare »

(Luni, 21 mai 2012)

Cafeaua ne poate ajuta sa traim mai mult

Adultii cu varstele cuprinse in intervalul 50 - 71 de ani care beau cel putin trei cesti de cafea pe zi beneficiaza de o reducere cu 10% a riscului de deces in comparatie cu persoanele care nu beau cafea, potrivit unui studiu realizat de National Cancer Institute din Statele Unite. Acest studiu a fost realizat pe baza unui chestionar expediat... continuare »

(Luni, 21 mai 2012)

Metode de lupta contra obezitatii: ore de gimnastica, apa la dozator si reduceri fiscale

O ora de gimnastica pe zi in scoala, amplasarea de dozatoare de apa si reduceri de impozite pentru a incuraja vinderea unor produse alimentare sanatoase fac parte dintre cele 800 de recomandari publicate de Institutul de Medicina din SUA pentru a lupta contra obezitatii. “Progresele facute pentru stoparea «epidemiei» de obezitate au fost prea... continuare »

(Sambata, 19 mai 2012)

Conform unui studiu, Romania este statul UE cu cele mai mici cheltuieli pentru sanatate din PIB

Romania este statul UE cu cele mai mici cheltuieli pentru sanatate din PIB, acestea ajungand - de la 5,6% din PIB in 2009, fata de media UE de 9,9% - la doar 3,7% in 2011, finantarea fiind la doua treimi din minimul necesar, potrivit unui studiu dat publicitatii in urma cu doua zile. Studiul realizat de ExpertForum (EFOR), impreuna cu Local... continuare »

(Sambata, 19 mai 2012)

Zaharul dauneaza sanatatii creierului

Cine are de facut o prezentare sau are de dat un examen ar trebui sa stea departe de bauturile acidulate bogate in fructoza. Un studiu realizat de USLA arata ca persoanele care consuma cel putin sase saptamani astfel de produse risca “sa se prosteasca". Cercetatorii au descoperit ca o dieta bogata in fructoza incetineste procesul gandirii,... continuare »

Iulian Bădescu - Senator de Prahova



Stiri de ultima ora

14:06: 87.000 de prahoveni isi aniverseaza, astazi, onomastica

In fiecare an pe 21 mai credinciosii ortodocsi ii sarbatoresc pe Sfintii Imparati Constantin si Elena. Asa se face ca astazi biserica cu acelasi nume din...»


Editorial

Politicieni cu ochii rosii

Scriam, tot in acest colt de pagina, despre pozitia pe care reprezentantii actualei opozitii au inteles sa o manifeste fata de puterea aflata in exercitiu, adica fata de cei care...»

Alte Editoriale



Cele mai citite stiri


PRAHOVA BUSINESS

LIVE - Prahova TV
Get the Adobe Flash Player to see this player.


Sondaj
Ce parere aveti despre activitatea de pana acum a primarului Andrei Volosevici?

Curs valutar
Convertor:
Din    in 
     =    

EUR    (Euro)
4.4421
0.00%
USD    (Dolar SUA)
3.4981
0.00%
XAU    (1 Gram aur)
178.68
0.00%