Hormonul masculin testosteron, despre care se stie deja ca este implicat in declansarea anumitor comportamente violente, poate induce si atitudini egocentrice, potrivit unui studiu britanic publicat recent.
Cercetatorii de la Wellcome Trust Centre for Neuroimagining din cadrul University College din Londra si-au realizat testele, in mod aparent paradoxal, pe femei, pentru a dovedi faptul ca acest hormon masculin are capacitatea de a-i face pe oameni sa devina “mai putin cooperanti si mai egocentrici".
Testosteronul este secretat si de femei, dar in doze mult mai mici decat la barbati. Pentru a evita interferentele cu secretia naturala, acest studiu a fost realizat pe femei, nu pe barbati.
Gradul de cooperare a fost testat pe grupe compuse din doua femei, carora le-au fost administrate in mod alternativ doze de testosteron si de placebo.
Celor doua femei din fiecare grup li s-a cerut sa coopereze pentru a gasi un raspuns comun in cazul in care exista un dezacord in privinta raspunsurilor ce trebuiau date in timpul unui test.
Savantii britanici au descoperit astfel, ca atunci cand dozele de testosteron erau administrate, “cooperarea era redusa in mod considerabil".
“Dozele mari de testosteron au facut echipa buna cu comportamentul egocentric", se afirma in comunicatul difuzat cu ocazia publicarii studiului in Proceedings of the Royal Society B.
Atunci cand trebuie luata o decizie de grup, trebuie sa se gaseasca o cale de mijloc intre cooperare si interesul personal: prea multa cooperare ar putea duce la esecul personal, dar, daca suntem prea egocentrici, riscam sa ignoram cel mai probabil parerea unei persoane bine pregatite, a explicat medicul Nick Wright.
“Comportamentul nostru pare modulat de hormonii nostri. Se stie, deja, ca un hormon, ocitocina, poate sa-i faca pe oameni sa devina mai cooperanti", a adaugat medicul britanic.
Articolul poate fi citit si in editia tiparita
(Luni, 21 mai 2012)
• Laptele natural este un aliment de baza intr-o alimentatie sanatoasa, alaturi de legume, fructe, cereale, carne si oua. Pe langa rolul lui nutritiv, laptele poate contribui la mentinerea si imbunatatirea starii de sanatate, dar specialistii avertizeaza ca prin fierbere sau pasteurizare, laptele poate deveni toxic pentru organism. Medicii au... continuare »
(Luni, 21 mai 2012)
Cafeaua ne poate ajuta sa traim mai mult
Adultii cu varstele cuprinse in intervalul 50 - 71 de ani care beau cel putin trei cesti de cafea pe zi beneficiaza de o reducere cu 10% a riscului de deces in comparatie cu persoanele care nu beau cafea, potrivit unui studiu realizat de National Cancer Institute din Statele Unite. Acest studiu a fost realizat pe baza unui chestionar expediat... continuare »
(Luni, 21 mai 2012)
Metode de lupta contra obezitatii: ore de gimnastica, apa la dozator si reduceri fiscale
O ora de gimnastica pe zi in scoala, amplasarea de dozatoare de apa si reduceri de impozite pentru a incuraja vinderea unor produse alimentare sanatoase fac parte dintre cele 800 de recomandari publicate de Institutul de Medicina din SUA pentru a lupta contra obezitatii. “Progresele facute pentru stoparea «epidemiei» de obezitate au fost prea... continuare »
(Sambata, 19 mai 2012)
Conform unui studiu, Romania este statul UE cu cele mai mici cheltuieli pentru sanatate din PIB
Romania este statul UE cu cele mai mici cheltuieli pentru sanatate din PIB, acestea ajungand - de la 5,6% din PIB in 2009, fata de media UE de 9,9% - la doar 3,7% in 2011, finantarea fiind la doua treimi din minimul necesar, potrivit unui studiu dat publicitatii in urma cu doua zile. Studiul realizat de ExpertForum (EFOR), impreuna cu Local... continuare »
(Sambata, 19 mai 2012)
Zaharul dauneaza sanatatii creierului
Cine are de facut o prezentare sau are de dat un examen ar trebui sa stea departe de bauturile acidulate bogate in fructoza. Un studiu realizat de USLA arata ca persoanele care consuma cel putin sase saptamani astfel de produse risca “sa se prosteasca". Cercetatorii au descoperit ca o dieta bogata in fructoza incetineste procesul gandirii,... continuare »