(Marti, 7 februarie 2012)
OMS: Aproximativ 30% dintre cazurile de cancer ar putea fi evitate prin schimbarea stilului de viata
Aproximativ 30% din totalul cazurilor de cancer de pe mapamond ar putea fi evitate prin schimbarea stilului de viata, au anuntat reprezentantii Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), vineri, cu o zi inainte de Ziua mondiala contra cancerului. OMS considera ca pot fi evitati principalii factori de risc - fumatul, obezitatea, consumul insuficient de fructe si legume, lipsa exercitiilor fizice, consumul excesiv de... continuare »
(Marti, 7 februarie 2012)
Un nou tratament contra carcinomului bazocelular metastazat a fost aprobat in Statele Unite
Agentia americana pentru medicamente (Food and Drug Administration/ FDA) a aprobat comercializarea medicamentului Erivedge (Vismodegib), produs de compania Genentech, parte a grupului elvetian Roche, pentru tratamentul contra celei mai curente forme de cancer de piele. Erivedge este destinat tratarii pacientilor adulti al caror cancer de piele - carcinom bazocelular - este avansat, dar care nu sunt candidati... continuare »
(Marti, 7 februarie 2012)
* Sforaiti si vi se opreste respiratia in somn? Aveti risc crescut de atac cerebral ? Tulburarea poarta numele de apnee obstructiva in somn si a fost asociata recent cu un risc crescut de accident vascular cerebral (AVC) fara simptome. In momentul de fata, in Romania sunt inregistrate cu diagnosticul de apnee in somn 10.000 de persoane, insa specialistii estimeaza ca numarul lor real se ridica la 1,5 milioane. Acest... continuare »
(Luni, 6 februarie 2012)
Alb sau rosu, vinul protejeaza inima
Cercetarile au aratat ca vinul rosu este benefic pentru sanatate, daca este consumat cu moderatie: reduce riscul bolilor de inima si cardiovasculare datorita continutului de resveratrol si anti-oxidanti. Cercetatorii de la Universitatea Santiago de Compostela din Spania au constatat ca un pahar de vin rosu pe zi reduce riscul de cancer pulmonar cu 13%. De asemenea, s-a descoperit ca resveratrolul are si proprietati... continuare »
(Luni, 6 februarie 2012)
Maladia Alzheimer se propaga de la o zona cerebrala la o alta, la fel ca o infectie
Maladia Alzheimer se propaga de la o zona a creierului la o alta, urmand traseul dat de legaturile existente intre celulele cerebrale, raspandindu-se astfel la fel ca o infectie, au anuntat autorii unui studiu american realizat pe soareci, ce a fost publicat recent. Potrivit autorilor, acest studiu ar putea conduce la punerea la punct a unor tratamente pentru oameni, care vor permite incetinirea ritmului de... continuare »
(Luni, 6 februarie 2012)
Laptele imbunatateste performantele intelectuale
Laptele este cunoscut pentru faptul ca este indispensabil sanatatii oaselor si ca asigura organismului vitaminele si proteinele necesare. Cu toate acestea, un studiu recent arata ca acest aliment ajuta la imbunatatirea capacitatii de memorare. Pentru a obtine acest efect este necesar sa bei lapte zilnic, sustin oamenii de stiinta de la University of Maine - SUA. Potrivit savantilor, acelasi efect asupra... continuare »
(Luni, 6 februarie 2012)
* Patru din zece parinti din intreaga lume spun ca este mai usor sa programeze o intalnire la serviciu decat sa isi faca timp pentru propriii copii, iar opt din zece considera ca din cauza presiunilor cotidiene copiii nu au suficient timp pentru a fi “doar copii", rezulta dintr-un raport global. “Raportul Global privind Spiritul Copilariei", publicat joi de OREO si Ipsos Public Affairs, indica faptul ca din... continuare »
(Sambata, 4 februarie 2012)
Ploiestenii interesati de calificarea in noi domenii pot participa la Targul de formare profesionala
Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Prahova va organiza, saptamana viitoare, pe 7 februarie, incepand de la ora 10.00, la Casa de Cultura a Sindicatelor –Targul Formarii Profesionale. Acest eveniment este realizat cu scopul de a veni, in egala masura, atat in sprijinul persoanelor (someri sau angajati) care doresc sa urmeze un program de formare profesionala, cat si al angajatorilor si al ... continuare »
(Sambata, 4 februarie 2012)
Testosteronul poate induce atitudini egocentrice
Hormonul masculin testosteron, despre care se stie deja ca este implicat in declansarea anumitor comportamente violente, poate induce si atitudini egocentrice, potrivit unui studiu britanic publicat recent. Cercetatorii de la Wellcome Trust Centre for Neuroimagining din cadrul University College din Londra si-au realizat testele, in mod aparent paradoxal, pe femei, pentru a dovedi faptul ca acest hormon masculin... continuare »
(Sambata, 4 februarie 2012)
* Persoanele care continua sa manance dupa varsta de 40 de ani la fel ca la 30 se vor ingrasa aproximativ 13 kilograme pe an. Constatarea a fost facuta de doctorul Pamela Peeke, autoarea cartii “Fight Fat Over 40". Dr. Peeke atrage atentia ca dupa varsta de 40 de ani, pur si simplu, nu mai este posibil sa ne pastram aceleasi obiceiuri alimentare si acelasi stil de viata ca la 30 de ani, fara sa luam cateva... continuare »
(Miercuri, 1 februarie 2012)
Cercetatorii au descoperit secretele fericirii unei persoane. Studiile realizate de experti au condus la 12 sfaturi pe care specialistii le ofera persoanelor care cauta viata pe care o doresc. Sfaturile expertilor pentru o viata fericita au fost incluse in noua carte a lui Leo Bormans, “Cartea mondiala a fericirii"/"The World Book of Happiness", informeaza Daily Mail. Cercetatorii in domeniul psihologiei... continuare »
(Miercuri, 1 februarie 2012)
Barbatii divortati - de doua ori mai dispusi sa se recasatoreasca decat femeile divortate
Barbatii divortati sunt de doua ori mai dispusi sa se recasatoreasca decat femeile divortate, potrivit unui studiu realizat recent in Marea Britanie. Divortul reprezinta de obicei o experienta de viata destul de dureroasa si s-ar putea crede ca cei mai multi dintre oamenii care au trecut printr-un divort par sa ezite atunci cand vine vorba despre o noua casatorie, informeaza dailymail.co.uk. Cu toate acestea,... continuare »
(Miercuri, 1 februarie 2012)
* Cafeaua ar putea afecta fertilitatea femeilor. Cercetatorii Institutului National de Sanatate din SUA au observat ca 200 mg de cafeina pe zi (echivalentul a putin peste doua cesti de cafea) pot sa creasca nivelul hormonilor feminini estrogeni. La studiul lor au participat 250 de femei cu varste cuprinse intre 18 si 44 de ani, iar sursele de cofeina au fost cafeaua, bauturile de tip cola si ceaiul verde si... continuare »