F.T.

În șapte luni scurse din acest an, în urma celor 141 de a ccidente în care au fost implicați bicicliștii pe șoselele din județ, patru dintre ei și-au pierdut viața, iar alte 43 de persoane au fost grav rănite, fiind transportate la spital pentru îngrijiri medicale. Au mai fost, de asemenea, rănite ușor, aproximativ o sută de persoane din rândul acestei categorii de participanți la trafic.
În acest context, și filtrele agenților de la Poliția Rutieră s-au axat, în perioada 1 ianuarie – 31 iulie a.c., pe combaterea și sancționarea bicicliștilor care nu respectă regulile de circulație. Astfel, în intervalul amintit, au fost aplicate 885 de sancțiuni (amenzi) persoanelor care se deplasau cu acest mijloc de transport.
De altfel, și în cursul anului trecut, această categorie a reprezentat, alături de pietoni, principala cauză a accidentelor cu consecințe grave înregistrate pe șoselele din Prahova. Iar potrivit unor statistici europene, în România mor, în fiecare an, pe drumurile publice peste 150 de persoane care folosesc bicicleta ca principal mijloc de deplasare, ceea ce reprezintă aproximativ nouă la sută din totalul deceselor de pe şosele. La polul opus se situează Franţa ( patru la sută) şi Grecia ( doi la sută).
Potrivit studiului amintit, variaţiile procentuale foarte mari se datorează atât tradiţiei căpătate în domeniu, cât şi diferenţelor privind legislația. De exemplu, purtarea căștii de protecţie- obligatorie în unele țări europene- poate reduce cu până la 80 la sută gravitatea leziunilor. O astfel de măsură nefiind, însă, obligatorie la noi, HG privind Regulamentul de aplicare a Codului Rutier prevede că „se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte cască de protecţie omologată”.