F.T.

În primul semestru al acestui an, la Tribunalul Prahova au fost înregistrate 77 petiţii, cele mai multe dintre ele (68) fiind adresate de către persoane fizice, iar restul au aparținut unor persoane juridice. Cererile, înaintate prin intermediul Biroului de Informații și Relații Publice (BIRP) al instanței, au fost soluționate de către expertul asistent al compartimentului, în special de către judecătorul titular al acestuia. Toate au fost rezolvate în timpul prevăzut de lege, respectiv maximum cinci zile atunci când acestea vizau alte organe competente și, respectiv, 30 de zile pentru transmiterea, către solicitant, a răspunsului.
Cele mai multe dintre petiții au vizat eliberarea de copii ale hotărârilor pronunțate de către judecătorii Tribunalului prahovean sau ale unor înscrisuri oficiale. Au fost, însă, și petiții care au reclamat nemulţumiri privind modul de soluţionare a dosarelor, precum și hotărâri pronunţate de această instanţă (11 petiţii). De asemenea, pentru unii dintre justițiabili, motivul adresării la Biroul de Informații Publice al instanței l-a constituit urgentarea redactării hotărârilor judecătorești sau redactarea acestora în termenul stabilit de lege, precum și nereguli în ceea ce privește procedura de citare ori de comunicare a actelor oficiale.
Într-o măsură destul de mică (numai două petiții din totalul celor 77), reclamanții s-au plâns la adresa unor magistrați care s-au pronunțat în dosare aflate pe rolul Tribunalului Prahova. De asemenea, a fost depusă și o solicitare de audienţă la Preşedintele Tribunalului Prahova. Proporția dintre petițiile adresate pe suport de hârtie și e-mail a fost aproximativ egală (39 și, respectiv, 35).