• Potrivit reprezentantilor unei asociatii a transportatorilor in regim de taxi, pedelistul se afla in conflict de interese
• Firma din Ploiesti a familiei deputatului ar fi avantajata de schimbarile propuse

Tentativele de modificare ale Legii taximetriei scot la iveala interese combinate, de natura politica si economica, expuse public de catre reprezentantii Asociatiei Profesionale a Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere (APTRTI). Membra a Federatiei Operatorilor Romani de Transport, asociatia mentionata a venit, ieri, cu acuze la adresa unui deputat PDL de Prahova – George Ionescu, care este si membru al Comisiei pentru Industrie si Servicii a Camerei Deputatilor, care a avut in discutie propunerile de modificare ale Legii taximetriei.
Reprezentantii APTRTI ii solicita, de urgenta, demisia de onoare deputatului pedelist George Ionescu, pe care il acuza de „conflicte de interese”, dar cer si demararea unor anchete guvernamentale care sa determine modul in care a fost legiferata, de-a lungul timpului, activitatea de taximetrie in Romania. „Solicitarea noastra este facuta pentru a curata aceasta activitate de caracatita mafiota ce a cuprins-o”, afirma asociatia taximetristilor.
Nemultumiti de modul in care s-au realizat discutiile referitoare la schimbarile legislative care ii privesc direct, reprezentantii taximetristilor din asociatia profesionala mentionata spun ca schimbarile considerate aberante au fost propuse „cu usile inchise”, tocmai pentru ca parlamentari ca George Ionescu sa poata profita de „cate o felie din tort” (considerat a fi legea in sine).
Printre modificarile considerate aberante de catre asociatia mentionata se afla, printre altele, obligativitatea ca un Dispecerat Taxi sa detina si un anumit parc propriu de masini, adica minimun 50 de autovehicule autorizate pentru taximetrie. Pentru ca, spun membrii Asociatiei Profesionale a Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere, “autorizatiile taxi sunt limitate numeric la 4 autorizatii taxi/1000 de locuitori, 80% dintre marile Dispecerate la nivel national nu vor putea sa indeplineasca aceasta conditie. Un exemplu de avantaj pe care acest grup de interese l-ar avea in acest caz este la Ploiesti, unde domnul deputat PDL de Prahova George Ionescu, membru al Comisiei Pentru Industrii si Servicii, impreuna cu familia sa, detine o firma de taxi (Genen Galaxy) ce depaseste 50 de autorizatii taxi, singura de altfel din Ploiesti. In acest caz, dispeceratul firmei respective va avea monopol absolut in Ploiesti, devenind peste noapte un dispecerat cu aproximativ 1.000 de masini, dirijand piata dupa propriul interes si bunul plac”.
Daca reprezentantii asociatiei mentionate au dreptate in privinta propunerilor de modificare a legislatiei, iar deputatul PDL George Ionescu – prin firma de taximetrie a familiei sale – ar avea de castigat, atunci situatia s-ar putea sa devina, asa cum spun transportatorii, in avantajul pedelistului. Si asta pentru ca, potrivit datelor oficiale publicate pe site-ul Primariei Ploiesti, la inceputul lunii martie 2012, firma Genen Galaxy detinea aproape 90 de autorizatii de taxi atribuite de catre municipalitatea ploiesteana, condusa de un alt pedelist.
V.STOICA