Ana Maxim

La sediul Inspectoratului Școlar Prahova a avut loc, ieri, un schimb de experiență româno-norvegian în cadrul proiectului ”Centre de incluziune socio-profesională a tinerilor aflați în situații de risc”, implementat în județ și finanțat cu fonduri norvegiene. Acesta vizează îmbunătăţirea integrării socio-profesionale a tinerilor aflaţi în situaţie de risc din învăţământul preuniversitar din Prahova: tineri de etnie romă, tineri cu părinți plecați în străinătate, orfani și tineri care provin din familii sărace. Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova este promotor al proiectului amintit, ce este realizat în parteneriat cu: Asociaţia Centrul de Resurse Apollo și Asociația Romers Rettigheter- Norvegia. La eveniment au participat prof. Petre Năchilă – manager al proiectului, prof. Horia Toma, inspector școlar general adjunct, prof. Petre Cristina, asistent coordonator de proiect, Lucian Găman, președintele Asociației Centrul de Resurse Apollo, reprezentanți ai Asociației Romers
Rettigheter – Norvegia, care lucrează cu comunitățile rome din această țară (printre ei s-a aflat și o persoană de etnie romă), precum și inspectori școlari, reprezentanți ai altor instituții și organizații: Centrul Regional Împotriva Traficului de Persoane, Centrul de Prevenire, Evaluare, Consiliere Antidrog, Centrul Județean de Asistență Socială, Organizația Umanitară „Concordia” și ai liceelor implicate în proiect. În cadrul întâlnirii au fost prezentate aspecte privind sistemul de învățământ românesc, facilitățile sale pentru tinerii de etnie romă, precum și o serie de bune practici ce vizează îmbunătățirea integrării socio-profesionale a tinerilor în situații de risc. Oaspeții norvegieni au vizitat apoi două licee implicate în proiect ( în zilele următoare vor ajunge și la celelalte instituții de învățământ), Centrul de formare profesională „Concordia” și Casa Eva.
În cadrul proiectului au fost create cinci centre de incluziune socio-profesională la nivelul județului pentru tinerii cu astfel de probleme sociale: Colegiul Tehnic „Elie Radu” Ploieşti, Colegiul Agricol „Gheorghe Ionescu Siseşti” Valea Călugărească, Colegiul Tehnic „Toma N. Socolescu” Ploieşti, Liceul Tehnologic Măneciu, Liceul Tehnologic „Tase Dumitrescu” Mizil. În aceste unități de învățământ, 350 de elevi din clasele a XI-a și a XII-a urmează cursuri suplimentare de limba română și matematică astfel încât să-și îmbunătățească șansele de a trece cu bine de examenul de bacalaureat, primesc consiliere în vederea alegerii unei cariere, dar și mese calde. Totodată, sunt organizate diverse activități pentru părinți. Proiectul a început în ianuarie 2015 și se va derula până în luna octombrie 2016, prin Programul RO10 – CORAI, finanţat de Granturile SEE 2009-2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială, cu o valoare totală de peste două milioane de lei.