Ana M.

În Prahova au fost lansate, recent, două proiecte educaţionale adresate preşcolarilor şi părinţilor. Primul – intitulat “Educaţie financiară prin joc” – a fost introdus, în sistem pilot, în grădiniţe, ca materie opţională, intenţia fiind ca tinerii să afle, încă de la vârste foarte fragede, care este valoarea banilor. Ei vor învăţa, de exemplu, să fie economi, să preţuiască darurile de la părinţi, pentru că au fost cumpărate cu bani ce reprezintă rodul muncii acestora sau ce înseamnă un act de caritate, ne-a precizat iniţiatoarea proiectului şi coordonatoarea acestuia, profesor dr. Mariana Ilie, inspector şcolar al Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova. Totodată, cei mici vor merge în vizită la bănci, pentru a învăţa cele mai simple noţiuni legate de relaţia dintre aceste instituţii şi clienţi şi a vedea cum se desfăşoară activitatea de acolo. Începând cu anul şcolar 2014-2015, disciplina „Educaţie financiară” este pilotată în 53 de grădiniţe din ţară, iar 2.000 de copii, în bună parte din judeţele Prahova şi Constanţa, au primit deja, gratuit, volumul „Educaţie Financiară prin Joc” din partea Asociaţiei pentru Promovarea Performanţei în Educaţie. Cartea este realizată de o editură din Ploieşti şi este scrisă de ec.dr. Ligia Georgescu – Goloşoiu, consilier în Banca Naţională a României, coordonatoarea proiectului la nivel naţional. Zilele trecute, în instituţiile de învăţământ prahovene au început activităţile pe această temă, adresate preşcolarilor. Disciplina „Educaţie financiară” a fost propusă în urma proiectului iniţiat în urmă cu doi ani, la nivel naţional, de către Banca Naţională a României în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, pe baza unui protocol încheiat pe o perioadă de patru ani.
Recent, a fost lansat în Prahova şi proiectul „Meseria de părinte”, ce a fost aplicat deja în mai multe grădiniţe din ţară, având ca scop oferirea unui ghid de bune practici părinţilor. Educatorii şi consilierii şcolari vor oferi acestora modele de comportamente faţă de proprii copii şi modele de activităţi pe care părinţii să le poată desfăşura cu aceştia. „Vor fi învăţaţi, de exemplu, să îşi cunoască mai bine copiii şi să fie atenţi la cum se comportă, pentru că orice comportament poate fi un model pentru ei, existând riscul să-l copieze şi pe cel negativ”, ne-a mai precizat interlocutoarea noastră. În cadrul proiectului, în judeţ a fost lansat şi un concurs cu trei secţiuni: „Eu şi familia mea” – desene realizate de copii; „Copilul meu e cel mai important” – fotografii realizate de părinţi; „Meseria de părinte, exemple de bune practici” –lucrări/articole realizate de cadre didactice. Concursul se va derula în perioada 22 ianuarie- 2 aprilie 2015, organizator fiind Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova, iar parteneri Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, Asociaţia pentru Promovarea Performanţei în Educaţie, Editura Explorator Ploieşti, Grădiniţa cu Program Prelungit şi Normal, Şcoala Gimnazială şi Primăria Bucov, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională şi Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentEvenimente
Articolul următorAcord pentru guvernarea Greciei