Ana Maxim

Aproape 900 de absolvenți de clasa a opta care au susținut examenul de evaluare națională în județul nostru au contestat notele primite. Așa cum era de așteptat, cele mai multe solicitări – 664 – au vizat recorectarea lucrărilor de limba română – probă la care s-au înregistrat rezultate mai slabe, în timp de 206 candidați au contestat notele primite la proba de matematică, după cum ne-a precizat inspectorul școlar general Petre Năchilă. Lucrările vor fi recorectate tot de profesori din Prahova, iar pe 1 iulie vor fi afișate rezultatele finale. După cum v-am informat în ediția de sâmbătă a ziarului nostru, la nivelul județului, procentul notelor peste 5 este de 81,23% înainte de contestații. Trebuie menționat însă, că, potrivit legii în vigoare, absolvenții de gimnaziu se pot înscrie la liceu și cu medii mai mici de 5.
După anunțarea primelor rezultate în toată țara, scandalul legat de subiectele de la limba română a luat amploare. Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi contestă subiectele acestei probe de la evaluarea națională. Părinții reclamă, între altele, dificultatea unuia dintre subiecte, considerat în afara programei (poezia „Gânduri pentru Anul Nou” a lui Ion Minulescu ) şi faptul că un altul a avut baremul prost gândit. Reprezentanţii părinţilor îi critică pe cei care au elaborat subiectele, subliniind că acestea au fost „o bătaie de joc”. Aceleaşi nereguli sunt semnalate şi de o profesoară de limba română de la o şcoală din Bucureşti, care atrage atenţia că temele de examen prost gândite şi baremul greşit nu vor face decât să-i dezamăgească pe elevii care au studiat din greu tot anul. Scandalul a atras atenția chiar și premierului Victor Ponta, acesta cerând sâmbătă oficialilor din Ministerul Educaţiei să analizeze dacă numărul de ore şi subiectele de examen sunt „adecvate la realitate”. „Am văzut că evaluările naţionale s-au terminat cu bine. Nu ştiu dacă acea doamnă profesoară are dreptate sau nu, dar eu, personal, eu cred că trebuie să lucraţi la minister, să vedeţi, totuşi, dacă subiectele şi numărul de ore chiar sunt adecvate la realitate. Vorbesc ca părinte acum, nu ca prim-ministru; cred că se mai poate lucra. Cred că încă fac copiii multe lucruri care le sunt inutile şi nu fac lucruri care le sunt utile. Ştiu că e un proces dificil, nu e ceva ce se poate face peste noapte, dar chiar cred că uneori îi chinuim mai mult decât îi învăţăm şi poate că ăsta e un semnal pe care îl recepţionează Ministerul Educaţiei”, a spus Victor Ponta.