Timp de mai bine de o jumatate de ora, joi seara, toate troleibuzele aflate in traficul ploiestean au fost trase pe dreapta, in special in zona Garii de Sud. Din cauze ramase, inca, necunoscute, liniile de contact care alimenteaza cu energie electrica troleibuzele, prin intermediul „captatoarelor”, au luat foc, starnind panica in randul calatorilor.

Incidentul care s-a petrecut in urma cu doua zile si care a condus la trecerea acestor autovehicule de transport calatori pe alimentarea cu carburant lichid demonstreaza ca troleibuzele cumparate cu atata tam-tam de catre Primaria Ploiesti – si devenite un motiv de lauda pentru primarul Ploiestiului – sunt urmarite de ghinion.
Incluse, o buna perioada de timp, in lista asa-ziselor „proiecte Volosevici”, troleele cumparate la mana a doua de municipalitate cu circa 150.000 de euro bucata au fost subiect de presa si in Elvetia. Ziaristii elvetieni au relatat, in urma cu cativa ani, despre retragerea din circulatie a lotului troleibuzelor Neoplan – tocmai cele cumparate de catre administratia Volosevici – din cauza unui incendiu izbucnit la unul dintre acestea, cand se afla in trafic. Normal, elvetienii din Lausanne au renuntat la ele, pentru a nu pune in pericol siguranta calatorilor, primind in schimb alte mijloace de transport noi. Anormala, insa, a fost achizitionarea lotului retras din circulatie de pe strazile din Lausanne, pe bani multi, de catre Primaria Ploiesti, chiar daca presa locala a semnalat, in nenumarate randuri, riscul la care sunt expusi calatorii, prin punerea in circulatie a troleibuzelor care sunt, la prima vedere, o bijuterie, dar care se pare ca au si nenumarate vicii ascunse.
Speranta ploiestenilor care calatoresc cu aceste troleibuze second-hand ramane ca sirul „accidentelor” sa se intrerupa aici si sa nu fie nevoiti sa cumpere si extinctoare, odata cu biletul RATP de 1,6 lei !
Violeta STOICA