Soseaua Vestului, Soseaua Nordului, Democratiei, zona Garii de Sud, si lista ar putea continua. Suna cunoscut, nu? Soferii sunt nevoiti sa strabata un adevarat peisaj selenar atunci cand vor sa ajunga din orice punct cardinal in altul al municipiului. In afara gropilor omniprezente, la imaginea generala se adauga resturi de capace de roti, care pot fi adunate, la alegere, de prin toate partile orasului.

Multi dintre soferii ale caror autoturisme „dau in gropi”, la propriu, se intreaba daca situatia aceasta va mai dura, adaugand intrebarii si niste cuvinte „de bine”, suierate printre dinti. Raspunsul nu este deloc unul optimist: da, va mai trece ceva timp pana cand gropile adanci din asfalt vor fi plombate.
Daca Soseaua Vestului este reperul de ineficacitate si de indiferenta al edilului Ploiestiului, nici celelalte zone – chiar din centrul municipiului – nu sunt departe de o imagine selenara. Taximetristii o stiu cel mai bine. Ieri dimineata, unul dintre acestia ne-a declarat ca, in orasul care cu greu mai poate fi ridicat la rangul de „municipiu resedinta de judet”, aproape ca nu exista drumuri principale sau secundare fara craterele lor, care inghit banii si timpul petrecut prin service-uri de catre proprietarii de autoturisme. Ca si cum nu era de ajuns ca traficul din Ploiesti a ajuns un cosmar pentru oricine traverseaza orasul, ocolirea gropilor – bineinteles, nesemnalizate – se adauga stresului cotidian.
O intrebare retorica: primarul Volosevici o fi multumit de cum arata orasul pe care ar trebui sa-l administreze? Oricarui primar de comuna i-ar crapa obrazul de rusine daca pe ulitele satelor ar exista asemenea cratere, dupa cum puteti vedea in imaginea alaturata.
Insusi edilul Volosevici a anuntat, recent, ca va demara o ampla actiune „in regim de urgenta” pentru acoperirea gropilor. S-au incheiat chiar si contracte cu patru firme, fiecare avand de executat lucrari de plombare a unei liste de strazi (sa nu va asteptati, insa, ca toate strazile sa intre in acest program, deocamdata „virtual”).
Cu toate acestea, prin alte parti ale tarii, plombarea „la rece” – care presupune folosirea unei mixturi asfaltice care poate fi intrebuintata si la temperaturi scazute – a inceput imediat dupa ce gerul s-a inmuiat. De ce la Ploiesti orice lucru merge in reluare? Raspunsul este simplu: primarul e ocupat cu schimbarea sefilor de institutii din subordine, cu numirea si destituirea consilierilor personali… Ca doar, pana la alegeri, mai este timp si pentru repararea sau carpirea drumurilor!
La sfarsitul saptamanii trecute, pentru ca premierul Emil Boc, aflat in vizita in Ploiesti, sa nu simta pe pielea lui miscarile „seismice” cauzate de gropi sau sa existe riscul ca o masina din coloana oficiala sa ramana intepenita in vreun crater din asfalt, strazile de pe traseu s-au acoperit, la repezeala, sub biciuiala lapovitei, cu mixtura „la rece”. Ramane intrebarea: daca nu au fost executate la plus cinci grade Celsius, garantia acestor plombari va ramane cea stabilita in contract – 6 luni?
V.STOICA