Alex Călinoiu

După mulţi ani în care au fost criticate de şoferi, denivelările pentru reducerea vitezei ar putea să dispară, încet-încet, de pe străzile din Ploieşti. Propunerea a fost făcută în această săptămână de Comisia pentru Siguranţa Circulaţiei şi este îmbrăţişată de către conducerea primăriei.
În primă fază, Comisia de Circulaţie – la care participă lunar reprezentanţi ai administraţiei locale, ai Direcţiei Tehnic Investiţii, ai Poliţiei Locale şi ai Poliţiei Rutiere – a propus înlocuirea actualelor relantisoare cu o soluţie implementată momentan doar pe şoseaua Mihai Bravu, în apropiere de Maternitate: trecerile de pietoni înălţate. Practic, pe toată lăţimea „zebrei” se toarnă un strat suplimentar de bitum, înalt de 7-10 centimetri, vopsit şi semnalizat corespunzător, astfel încât şoferii să fie nevoiţi să încetinească.
Discuţiile au vizat 70 de relantisoare, din cele aproape 100 instalate în prezent pe străzile din municipiu, majoritatea înaintea trecerilor de pietoni.
Soluţia este agreată de conducerea Primăriei Ploieşti, însă doar pe jumătate, în sensul că reprezentanţii municipalităţii au anunţat că doresc să renunţe la relantisoare, însă nu vor pune nimic în locul lor, cel puţin pentru moment, având în vedere că o parte importantă din bugetul de investiţii pe acest an este canalizată spre proiectele europene aflate în derulare, iar supraînălţarea a aproape 70 de treceri de pietoni ar fi costisitoare. În schimb, viceprimarul cu atribuţii de primar al Ploieştiului, Iulian Teodorescu, speră să convingă Poliţia Rutieră să contribuie la reducerea vitezei în zonele respective.
„Îmi doresc scoaterea relantisoarelor. Sunt de acord cu această sugestie şi sper să realizăm un parteneriat cu Poliţia, pentru intensificarea acţiunilor de surprindere în trafic a şoferilor vitezomani. Ne dorim să existe echipaje cu radar care să monitorizeze traficul rutier în aceste zone. Ideal ar fi să amplasăm şi camere fixe, ca pe DN 1, însă mai avem până s-ajungem acolo”, a precizat Iulian Teodorescu, primarul interimar al Ploieştiului.
Scoaterea relantisoarelor ar putea avea şi o motivaţie financiară, având în vedere că un singur segment cauciucat costă în jur de 50 de euro, iar autorităţile ploieştene trebuie să intervină periodic pentru înlocuirea bucăţilor care sunt deteriorate.