N. D.

Având în vedere că 2016 va fi an electoral, autorităţilor locale le sunt reamintite şi obligaţiile pe care acestea le au în ceea ce priveşte completarea şi păstrarea documentelor necesare la alegeri. Concret, la numai o lună de la recenta verificare, cea din martie, în urma controalelor efectuate în luna aprilie la o serie de unităţi administrativ-teritoriale de către reprezentanţii Biroului Judeţean Prahova din cadrul Filialei Sud – Muntenia a Autorităţii Electorale Permanente, au fost aplicate un număr de 11 sancţiuni contravenţionale. Aşadar, primăriile Mizil, Ştefeşti, Tinosu, şi Fântânele au primit câte două avertismente scrise, cele din Şirna şi Vadu Săpat- câte un avertisment, în timp ce Primăria Ceraşu a fost amendată cu 1000 de lei, autorităţile locale menţionate fiind sancţionate din cauza faptului că nu şi-au respectat sarcinile prevăzute în legislaţia privitoare la alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, a autorităţilor administraţiei publice locale, dar şi cele din Statutul aleşilor locali.
Conform AEP, acţiunile de instruire, îndrumare şi control electoral au ca principale obiective verificarea modului de păstrare, dar şi a modului de actualizare a listelor electorale; dacă sunt semnate listele electorale de către persoanele abilitate. De asemenea, s-a verificat dacă au fost efectuate operaţiunile specifice în Registrul electoral etc. Autoritatea Electorală Permanentă a precizat că va continua să efectueze astfel de controale, conform planificărilor lunare şi anuale.