Violeta Stoica

Autostrada Bucureşti-Ploieşti, al cărei proiect iniţial avea cel puţin două noduri de ieşire-intrare, poate să ajungă, din cauza fostului ministru al Transporturilor Radu Berceanu, în analele ciudăţeniilor drumurilor de mare viteză. Cum numai în România se putea întâmpla, Berceanu declara, în timpul lucrărilor la această autostradă, că nu are bani şi de ieşiri/intrări, fără să se gândească la eventualele consecinţe grave care ar fi posibil să apară din cauza inexistenţei acestora. Şi, mai mult, ca să „justifice” lipsa finanţelor, chiar într-o vizită în judeţul Prahova, şi-a întors buzunarele pe dos pentru a arăta că n-are „cash” la purtător!
Pentru că, între timp, a apărut un singur nod pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, în zona Snagov, Prahova a rămas judeţul care nu dispunea de nicio ieşire dinspre acest drum de viteză. Singura variantă rămasă a fost ca autorităţile judeţene să găsească o soluţie pentru a-i ajuta pe prahoveni să iasă şi să intre în A3 fără să mai ocolească până la Ploieşti, acolo unde se termină tronsonul. Şi au găsit-o, pentru că, în scurt timp, vor începe lucrările pentru nodul de la Gherghiţa.

Amenajarea nodului rutier de acces dinspre şi spre autostrada Bucureşti-Ploieşti în zona localităţii Gherghiţa – la intersecţia drumului judeţean 100 B cu A3 – va demara în curând, date fiind încheierea exproprierilor şi avansul procedurii de achiziţie a lucrărilor pentru realizarea acestei joncţiuni.
Deschiderea ofertelor firmelor care se vor arăta interesate de contractarea acestei lucrări de realizare a nodului rutier de la Gherghiţa va avea loc peste puţin timp, potrivit documentaţiei de atribuire din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice valoarea viitorului contract fiind estimată la 3,6 milioane de euro. Bani care vor veni – în parteneriat – de la Consiliul Judeţean Prahova şi de la Ministerul Dezvoltării Regionale.
Se speră ca, până la finalul acestui an, în cazul în care procedura de încheiere a contractului de lucrări nu va fi întârziată de contestaţii, să fie realizată organizarea de şantier, iar din primăvara lui 2015 să înceapă propriu-zis amenajarea acestui nod rutier.
Lucrările vor consta în amenajarea a patru bretele ce vor asigura accesul din/în autostrada A3 în/din DJ100B. Bretelele vor avea şi câte un sens giratoriu în capetele rampelor pasajului existent peste autostrada A3, pod care face parte din drumul judeţean 100B. Pe lângă lucrările propriu-zise la realizarea celor patru bretele şi a sensurilor giratorii, vor mai fi efectuate, bineînţeles, semnalizări rutiere, mutări şi protejări de instalaţii care trec prin zonă, precum şi iluminatul rutier corespunzător.
Ieri, la Gherghiţa, acolo unde a fost deja delimitată zona în care va apărea nodul rutier de ieşire/intrare din/în autostrada A3, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, a declarat: „Era normal să gândim că toată lumea trebuie să aibă acces la autostradă, iar, pe de altă parte, toţi cei care ştiu ceea ce înseamnă o autostradă cunosc şi faptul că, din când în când, se mai şi blochează. Şi atunci, unde pleacă atâta lume de pe A3, dacă nu poate coborî de la Bucureşti şi până la Ploieşti decât la Snagov? În toată lumea civilizată, cam din 10 în 10 kilometri trebuie să existe asemenea ieşiri-intrări pe o autostradă, cel puţin acolo unde sunt drumuri mai importante – naţionale sau judeţene – cu care se intersectează. De aceea, am făcut un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării pentru finanţarea în comun a lucrării care a însemnat o expropriere uriaşă”.