N.Dumitrescu

Până la sfârşitul anului, autorităţile – de la nivel local şi judeţean – nu se vor confrunta cu probleme în ceea ce priveşte alocarea fondurilor necesare pentru desfăşurarea normală a activităţii şi pentru plata salariilor. Asigurările au fost date în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Judeţean Prahova, de la sfârşitul săptămânii trecute, când aleşii judeţeni au fost informaţi că, urmare a rectificării bugetare de la nivel central – care va fi analizată în această săptămână – şi autorităţile prahovene vor primi bani de la Guvern. Fondurile ce ar urma să fie alocate vor fi destinate atât funcţionării unităţilor administrativ-teritoriale, respectiv acoperirea cheltuielilor de personal, cât şi decontării unor lucrări de investiţii – în infrastructură – care au fost efectuate în mai multe localităţi din judeţ. Se estimează că sumele care vor fi alocate Prahovei, de către Guvern, la rectificare, vor fi de ordinul a zeci de milioane de lei.
Pentru a se crea o viziune de ansamblu asupra rectificării bugetului naţional, ce va fi analizată în şedinţa din această săptămână, autorităţile locale – cele comunale, orăşeneşti şi municipale – dar şi administraţia judeţeană din Prahova vor trebui să transmită, astăzi, la autorităţile centrale, o serie de documente. „Pe data de 1 septembrie, la Bucureşti, vor trebui transmise o serie de documente legate de situaţia necesarului de fonduri pentru acoperirea cheltuielilor de personal la capitolele învăţământ, asistenţă socială, servicii de evidenţă a persoanelor, cât şi pentru funcţionarea administraţiilor publice locale. Aceste raportări sunt necesare pentru a se crea o imagine, la nivel de ţară, a necesarului de fonduri, având în vedere că Guvernul va discuta şi va aproba rectificarea bugetară. Practic, se vor aloca bani pentru buna funcţionare a unităţilor-administrativ teritoriale până la sfârşitul anului”, a anunţat, vineri, în şedinţa Consiliului Judeţean, Mircea Cosma, şeful administraţiei prahovene. Întrebat dacă, în funcţie de solicitările care vor fi transmise, se ştie deja cam ce sume vor fi aprobate pentru Prahova, şeful Consiliului Judeţean ne-a declarat că, din informaţiile pe care le are, se vor aloca aproximativ 25 de milioane de lei pentru acoperirea cheltuielilor necesare personalului din învăţământ, asistenţă socială, sănătate, cât şi pentru funcţionarea unităţilor administrativ-teritoriale. Totodată, de la Ministerul Dezvoltării, în baza Ordonanţei 28/2013 – cea care vizează Programul naţional de dezvoltare locală – se vor aloca alte peste opt milioane de lei. În acest caz, beneficiare vor fi aşezările pe teritoriul cărora au fost finalizate lucrări de infrastructură – reparaţii de drumuri, extindere reţea de alimentare cu apă sau canalizare – ştiindu-se, deja, şi ce localităţi sunt pe această listă. Este vorba despre Balta Doamnei, Cornu, Fântânele, Gherghiţa, Predeal-Sărari, Băicoi, Buşteni, Cosminele, Gura Vitioarei, Sîngeru, Vărbilău, Azuga.
După ce Guvernul va anunţa, în mod oficial, sumele alocate Prahovei la rectificarea bugetară, Consiliul Judeţean va fi convocat într-o şedinţă extraordinară, în vederea aprobării sumelor ce vor fi trasferate unităţilor administrativ-teritoriale. Rugat să spună dacă, la nivelul judeţului, vreuna dintre cele 104 unităţi administrativ-teritoriale se confruntă cu mari probleme financiare, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova ne-a declarat: ”În criză financiară este comuna Jugureni, însă, la următoarea şedinţă a Consiliului Judeţean va fi rezolvată şi această problemă. Dar, voi dispune o verificare din partea reprezentanţilor de la finanţe, pentru a vedea cum s-a ajuns în situaţia în care, la Jugureni, s-au angajat o serie de cheltuieli peste valoarea fondurilor care se preconizau că se pot colecta la nivel local. I-am ajutat cu asigurarea necesarului pentru plata salariaţilor, am contribuit cu fonduri la repararea drumului judeţean care face legătura cu această comună, pentru sediul primăriei care a fost finalizat în 2012, dar nu ne-am gândit că vor să facă investiţii peste capacitatea de plată a primăriei” !