Cea mai mare unitate spitalicească din Prahova – Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti – a lansat, săptămâna trecută, procedura de achiziţie a unui sistem laparoscopic full HD, necesar pentru buna funcţionare a blocului operator, a cărui valoare estimată este de circa 177.000 de lei.

Potrivit fişei de date a achiziţiei, sistemul laparoscopic ce va fi cumpărat de spital va fi, obligatoriu, montat, testat şi pus în funcţiune de către reprezentanţii firmei care va fi declarată câştigătoare în urma licitaţiei.
Pe de altă parte, un acord-cadru, cu contractele subsecvente aferente, va fi încheiat pentru o perioadă de trei ani pentru eliminarea deşeurilor spitaliceşti de la toate secţiile unităţii medicale. În acest caz, valoarea maximă a acordului- cadru a fost estimată la 1,6 milioane de lei, pentru evacuarea unei cantităţi maxime de 246.000 de kilograme de deşeuri rezultate în urma activităţii medicale.
Date fiind condiţiile speciale pe care trebuie să le îndeplinească firma cu care va fi încheiat acordul cadru pentru o perioadă de trei ani, societăţile care se vor prezenta la licitaţie au obligaţia să demonstreze că au experienţă în eliminarea deşeurilor spitaliceşti. Astfel, firmele care se vor înscrie la licitaţie vor trebui să prezinte o declaraţie privind lista serviciilor executate în ultimii trei ani, din care să reiasă că lucrări similare au fost duse la bun sfârşit, în condiţiile prevăzute de lege. Pe de altă parte, operatorul care va colecta, transporta şi elimina deşeurile de la sediile Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti va fi obligat să facă dovada că deţine echipamentele tehnice, utilajele şi instalaţiile specifice asigurării serviciilor contractate. O altă cerinţă este prezentarea de către ofertanţi a certificatelor de atestare profesională pentru conducătorii auto care transportă mărfuri periculoase.

V.STOICA