Investitiile, in mod special cele care fac obiectul proiectelor finantate cu bani europeni, reprezinta prioritatile primarului Ploiestiului, Iulian Badescu, pentru anul in care am intrat. Care sunt aceste investitii am aflat, chiar ieri, de la edilul ploiestean, la inceperea activitatii administratiei locale in noul an.
“Anul acesta, pe primul plan sunt investitiile. Pentru exemplificare, as incepe cu proiectul pe care deja l-am anuntat la finalul anului trecut, cel referitor la amenajarea Spitalului Public de Pediatrie. Prin semnarea celui mai important contract de sponsorizare din istoria postdecembrista, care vizeaza preluarea fostului sediu Petrom in patrimoniul orasului, in centrul Ploiestiului va fi amenajat un centru de excelenta in pediatrie. La fel de importante sunt, insa, si investitiile care se vor realiza cu finantare europeana”, ne-a declarat, ieri, primarul Ploiestiului, Iulian Badescu. In ceea ce priveste investitiile care urmeaza sa fie demarate anul acesta cu bani europeni, edilul ploiestean ne-a mentionat ca pe primul loc se afla proiectul de reabilitare a caii de rulare a tramvaiului, pe ambele trasee -101 si 102. “Raspunsul pentru aprobarea finantarii a fost dat la sfarsitul anului trecut, urmeaza ca documentul sa fie semnat atat de noi (n.n- de reprezentantii Primariei Ploiesti), cat si de reprezentantii Ministerului Dezvoltarii Regionale”, ne-a mai declarat edilul ploiestean. Conform studiului de fezabilitate, lucrarile pentru reabilitarea caii de rulare a tramvaiului sunt evaluate la suma de 50 de milioane de euro, municipalitatea pregatind deja documentele necesare in vederea organizarii licitatiei pentru atribuirea lucrarilor, care se doreste sa fie anuntata pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) in luna martie a.c. Conform declaratiilor primarului Iulian Badescu, in cazul acestei investitii, efectuarea lucrarilor se va derula pe patru tronsoane. In cazul traseului 102 este vorba despre tronsoanele cuprinse intre Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti si zona de Nord a orasului, si cel cuprins intre zona de Nord si Gara de Vest; in cazul traseului 101: tronsonul dintre zona de Nord si sediul BCR, si tronsonul dintre sediul BCR si Gara de Sud. Lucrarile – care vor dura peste doi ani – vor fi de mare anvergura, avand in vedere ca acestea vizeaza atat inlocuirea totala a caii de rulare a tramvaielor, a stalpilor de alimentare cu energie electrica, cat si refacerea tramei stradale. Subliniind ca, in ceea ce priveste proiectul de reabilitare a caii de rulare a tramvaielor, intentia municipalitatii ploiestene este ca, in anul 2015, dupa finalizarea lucrarilor, sa fie achizitionate si o serie de tramvaie moderne, in legatura cu prioritatile anului 2013, edilul ploiestean a mai adaugat: „In opinia mea, anul acesta, vor fi scoase la licitatie lucrari in valoare de 100 de milioane de euro, in acest caz fiind vorba despre proiectele finantate cu bani europeni, in afara de cel privind reabilitatea caii de rulare a tramvaiului fiind vorba si despre realizarea pasajului din zona Marasesti, in parteneriat cu Consiliul Judetean Prahova, dar si despre amenajarea Parcului Muncipal Vest. Totodata, pe lista proiectelor din acest an se va regasi si Hipodromul. Daca nu se va reusi accesarea de fonduri europene pentru reabilitarea lui, incercam realizarea unui parteneriat”. Nu in ultimul rand, edilul a mai mentionat ca a solicitat, de la Bucuresti, o suplimentare de fonduri in vederea finalizarii lucrarilor de reabilitare la Sala Sporturilor “Olimpia”, fiind luata in calcul, in acest sens si o alocare de fonduri de la bugetul local.

Nicoleta DUMITRESCU